- Strona główna
- O nas
- Kim jesteśmy
- Zasięg terytorialny
- Statut
- Regulamin
- Budżet jednostki
- Dokumenty
- Opłaty
- Dokumenty statków
- Dokumenty osobowe
- Druki i wnioski
- Sprawozdania
- Praca
- Zamówienia publiczne
- Dostępność
Sprawozdanie z wykonania planu działalności za 2021 r.
Informacja nt. stopnia realizacji wyznaczonych celów i zadań ujętych w planie działalności
Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy
na rok 2021
według stanu na dzień: 30 czerwca, 30 września, 31 grudnia
Cel ogólny zapisany w planie działalności |
Mierniki określające stopień realizacji celu |
Najważniejsze zadania służące realizacji celu |
Zagrożenie celu ogólne (TAK/NIE) |
Podjęte oraz planowane działania zaradcze |
||||
Nazwa |
Planowana wartość do osiągnięcia na koniec roku, którego dotyczy plan |
Osiągnięta wartość na koniec kwartału, którego dotyczy informacja |
Planowane |
Podjęte |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Kod klasyfikacji zadaniowej: 11 - Bezpieczeństwo zewnętrzne i nienaruszalność granic |
||||||||
1. |
Utrzymanie zdolności do realizacji zadań obronnych przez organy administracji publicznej i przedsiębiorców
|
Gotowość struktur administracyjno-gospodarczych kraju do obrony państwa
|
100 % |
100 % |
|
|
|
|
2. |
Zapewnienie możliwości realizacji zadań obronnych przez organy administracji publicznej i przedsiębiorców
|
Pozamilitarne przygotowania obronne
|
100 % |
100 % |
|
|
|
|
3. |
Zwiększenie liczby osób w administracji publicznej przygotowanych do realizacji zadań obronnych w państwie
|
Szkolenie obronne administracji publicznej i przedsiębiorstw
|
100 % |
100 % |
|
|
|
|
Kod klasyfikacji zadaniowej: 19 – Transport i infrastruktura drogowa |
||||||||
1. |
Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu i postoju statków na śródlądowych drogach wodnych |
Liczba statków, w których stwierdzono uchybienia w stosunku do ogólnej liczby przeprowadzonych inspekcji statków
|
260/1731
|
376/1465
|
|
|
NIE |
|
2. |
Zapewnienie działań służących bezpiecznej żegludze na wodach śródlądowych |
Procent śródlądowych dróg wodnych poddanych inspekcji
|
67,22 |
45,86
|
|
|
NIE |
|
3. |
Zapewnienie systemu weryfikacji bezpieczeństwa na wodach śródlądowych |
Liczba kontroli i inspekcji statków na wodach śródlądowych |
1731 |
1465 |
|
|
NIE |
|
Najważniejsze przyczyny, które wpłynęły na wystąpienie różnic w planowanych i osiągniętych wartościach mierników:
Niższa niż planowana liczba inspekcji wynika z ogłoszonego stanu epidemii, który spowodował ograniczony ruch na wodzie, jak też wygenerował braki zasobów kadrowych pracowników uprawnionych do przeprowadzania inspekcji.
Ilość poddanych inspekcji dróg wodnych została wykonana poniżej planu także ze względu na bardzo niskie stany wód na wszystkich rzekach (susza hydrologiczna) m.in. Bug, Narew, Noteć, Warta, Wisła.
Zamknięcie wybranych odcinków dróg wodnych spowodowanych awariami urządzeń wodnych także przyczyniło się do braku możliwości przejścia statków inspekcyjnych, w terminie dogodnym dla warunków hydrologicznych, zapewniających bezpieczne przeprowadzenie inspekcji szlaku żeglownego.
W sezonie wiosenno-letnim 2021 r., w okresie intensywnej realizacji zadań ustawowych w terenie, wystąpiły okoliczności o nieprzewidywalnym rozmiarze. Do nich należą m.in. awarie łodzi inspekcyjnych i samochodów służbowych, które spowodowały brak możliwości wykonywania inspekcji w zaplanowanych terminach.
Przy obecnym stanie epidemii i suszy hydrologicznej nie oceniono odchylenia negatywnego jako istotne.
Podjęto działania w zakresie zwiększenia mobilności pracowników uprawnionych do inspekcji statków poprzez odnowienie środków transportu, w tym nabycie samochodu terenowego dla Delegatury w Warszawie (przyjęto do użytkowania we wrześniu 2021 r.). Złożone zostały także wnioski do Wojewódzkich Inspektoratów Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o sfinansowanie zakupu samochodów terenowych i łodzi płaskodennej, lecz ze względu na mocno ograniczone środki Funduszy w bieżącym roku nie otrzymały one dofinansowania.
Na dzień 31.12.2021 r. cele ujęte w planie działalności Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy osiągnięto w stopniu minimalnie zadowalającym.
Sporządziła: st. inspektor Anna Kozieł
Urząd Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy
Projekt i wykonanie: CERB